اینجا شرایط و قوانین اپلیکیشن دوسما را برای مشتریان آوردهایم تا خیالتان از بابت اعتماد به ما راحت باشد. کار تو با دوسما;)
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
شرکت: شرکت آروشا تابناک اسپادانا که نسبت به ارائه خدمات نرم افزاری اقدام میکند.
دوسما: مجموعه خدمات و امکاناتی نرم افزاری که توسط شرکت به منظور تسهیل و تعجیل در امر خدمت رسانی ارائه می شود.
کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی مورد تائید شرکت، به بستر دوسما متصل می شود.
مشتری: افرادی که در دوسما اعلام نیاز به خدمات کرده اند.
متخصص: افرادی که در دوسما برای انجام خدمات اعلام آمادگی کردهاند و توسط شرکت تائید شده اند.
قراردادخصوصی: توافق الکترونیکی فی ما بین شرکت و کاربر مشتری، جهت بهره برداری موقت از دوسما است.
اپلیکیشن: نرم افزاری متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات دوسما، حق استفاده موقت از آن بنابر شرایط مندرج درقرارداد خصوصی و سندحاضر به کاربران اعطاء می شود.
حساب کاربری: حسابی است که افراد در بستر دوسما برای استفاده از خدمات آنلاین آن، ایجاد کردهاند.
اعتبار: مبلغی است که کاربران جهت استفاده از بستر دوسما، به صورت پرداخت از طریق سامانه ی بانکی و کارت های عضو شبکه شتاب طبق شرایط و قوانین حاضر، منظور و محاسبه خواهد شد.
اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در دوسما قرارداده می شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجه ی بهره برداری از خدمات دوسما توسط شرکت تولید می شود.
ماده ۲ - حساب کاربری
1-2 کاربران با ثبتنام در اپلیکیشن دوسما، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، میپذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانیاش پذیرفتهاند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن دوسما در دسترس است.
2-2 برای استفاده از خدمات دوسما لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در دوسما بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در دوسما کنند. برای استفاده ازدوسما کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرمافزار دوسما ثبت کند.
3-2 کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در خدمات دوسما وارد کند.
4-2 هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در دوسما داشته باشد.
5-2 مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در دوسما یا سایر خدمات مربوط به کاریمو انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
6-2 مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
7-2 کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
8-2 در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
ماده ۳ - استفاده از دوسما
1-3 با استفاده از سرویس خدمات دوسما، کاربر میپذیرد که از دوسما برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
2-3 کاربر (مشتری) متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به کاربر دوسما اعلام کند. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت کاربر (متخصص دوسما) به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر (مشتری) است.
3-3 کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس دوسما به صورتی که به دوسما یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات دوسما در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
4-3 کاربران میپذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک،به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیامها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات دوسما را میپذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
5-3 شرکت ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرمافزار یا درصدی از هزینه خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن دوسما اضافه میشود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت یا طرف تجاری بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.
6-3 کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر دوسما در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه دوسما رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
7-3 کاربران میپذیرند اعتباری که در حساب کاربری خود دارند مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک یا وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آنها قرار داده یا هر روش دیگری باشد) فقط برای استفاده از خدمات دوسما قابل استفاده است وامکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
8-3 کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که دوسما برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
9-3 مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس دوسما به عهدۀ کاربر است.
10-3 کاربر (مشتری) متعهد می شود که زمان حضور متخصص مورد نظر را از طریق کلمه جست و جواعلام کند تا متخصص بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست مشتری، به محل مراجعه نماید.
11-3 کاربر متعهد میشود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس دوسما، از مشتریان یا متخصصان کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصصان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین شرکت خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصصین در سرویس دوسما ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
12-3 با استفاده از سرویس خدمات دوسما، کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، دوسما را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
13-3 کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از خدمات دوسما است.
14-3 کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی دوسما را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
15-3 کاربر میپذیرد که دوسما خدمات نظافت نیست بلکه تنها یک اپلیکیشن ارائه خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصصان دوسما را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم میکند. در سرویس دوسما، متخصص مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن متخصص و قبل از آغاز عزیمت آن متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص دوسما انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین دوسما و مشتری در نظر گرفته شود.
16-3 کاربر مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را در معرض کاربر متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد.
17-3 کاربران پذیرفتهاند که دوسما به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط مینماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین میتوانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگراقامه دعوی نمایند و شرکت جوابگوی این مشکلات نیست.
ماده ۴ – هزینهها و پرداخت
1-4 کاربر میپذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به دوسما میپردازد وجود ندارد.
2-4 کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس از طرف متخصص یا دوسما مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد.
3-4 پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط دوسما مشخص میشود، میتواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار.
4-4 کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
5-4 کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمات را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه دوسما جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه دوسما یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمات خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت دوسما یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در دوسما کسر کند.
6-4 کاربر میپذیرد هیچوقت درخواست به دوسما ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس دوسما را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر متخصص اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات شرکت که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
ماده ۵ – مسئولیت کاریمو
1-5 شرکت با تمام امکانات خود از جمله واحد های مرکز تماس، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات دوسما به کار میگیرند.
2-5 شرکت با استفاده از نظارتهای خود و انجام نظرسنجی از کاربران در انتهای خدمات ارائه شده تلاش میکند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
3-5 شرکت تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
4-5 اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی، بنابراین در موارد قانونی وهمچنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکوراست.لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکانپذیراست و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر واشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
5-5 چنانچه هر یک از کاربران دوسما در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
6-5 مسئولیت شرکت فقط در فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند.لذا اگر کاربرمشتری وکاربر متخصص که در اپلیکیشن دوسما ثبتنام کردهاند، خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام خدمات توافق کنند هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.
ماده ۶- مسئولیت کاربران
1-6 مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمات) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت دوسما هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت بعمل آورد.
2-6 هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد.شرکت این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف بهعمل آورد و خسارت وحقوق قانونی خود را مطالبه کند.
3-6 مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران دوسما است.
ماده ۷- شرایط وسایل همراه کاربر بشرح زیر است:
1-7 وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بدبو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.
2-7 ارائه خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر دوسما ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمات را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و دوسما حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
ماده 8 - موارد فنی
1-8 کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد، نرمافزارهای دوسما شامل دیکامپایل، مهندسی معکوس، یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد، در غیر این صورت اقدامات قانونی از سوی شرکت مبذول خواهد شد.
2-8 کاربران مجاز نیستند با استفاده از روشهای غیرمجاز نسخۀ دیگری از سرویس خدمات آنلاین دوسما را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار دوسما یا در روش ارائه سرویس دوسما تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
3-8 کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن دوسما انجام دهند.
ماده 9- محتوای تولید شده توسط کاربران
1-9 دوسما ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به دوسما کاربران این حق را به شرکت میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین دوسما مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.
ماده ۱۰ - قطع خدمات
1-10 دوسما در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مشتری یا متخصص) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصص ها خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس دوسما را دارد. دراین صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.
2-10 شرکت حق دارد بدون مراجعه به مراجع قضایی و سایر مراجع ذیصلاح در صورت احراز شرایط فسخ که در قرارداد و قانون قید گردیده است اقدام به فسخ قرارداد و غیرفعال کردن کاربر نسبت به استفاده نرم افزار کند و کاربر ضمن پذیرش تصمیمات شرکت حق هرگونه اعتراضی در این خصوص را از خود سلب و ساقط می کند، لازم به توضیح است که غیرفعال کردن کاربر توسط شرکت دلیل فسخ قرارداد همکاری است.
ماده ۱۱ - توافق از راه دور
1-11 کاربران توافق میکنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیههای شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریهها و ابلاغیههای مربوط به شرکت یا طرف تجاری، از طریق اپلیکیشن دوسما به عمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام میکنند.
2-11 مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
3-11 کاربران میپذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف شرکت یا طرف تجاری به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
4-11 کاربران با عضویت در خدمات آنلاین دوسما و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
5-11 کلیه رویههای حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیههای مرتبط ارائهشده توسط شرکت یا طرف تجاری جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
6-11 با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام میکند.
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
شرکت: شرکت آروشا تابناک اسپادانا که نسبت به ارائه خدمات نرم افزاری اقدام میکند.
کاریمو: مجموعه خدمات و امکاناتی نرم افزاری که توسط شرکت به منظور تسهیل و تعجیل در امر خدمت رسانی ارائه می شود.
کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی مورد تائید شرکت، به بسترکاریمو متصل می شود.
مشتری: افرادی که در کاریمو اعلام نیاز به خدمات کرده اند.
متخصص: افرادی که درکاریمو برای انجام خدمات اعلام آمادگی کردهاند و توسط شرکت تائید شده اند.
قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فی ما بین شرکت و کاربر متخصص، جهت بهره برداری موقت از کاریمو است.
اپلیکیشن: نرم افزاری متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات کاریمو، حق استفاده موقت از آن بنابر شرایط مندرج درقرارداد خصوصی و سندحاضر به کاربران اعطاء می شود.
حساب کاربری: حسابی است که افراد در بستر کاریمو برای استفاده از خدمات آنلاین آن، ایجاد کردهاند.
اعتبار: مبلغی است که کاربران جهت استفاده از بستر کاریمو، به صورت پرداخت از طریق سامانه ی بانکی و کارت های عضو شبکه شتاب طبق شرایط و قوانین حاضر، منظور و محاسبه خواهد شد.
اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران درکاریمو قرارداده می شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجه ی بهره برداری از خدمات کاریمو توسط شرکت تولید می شود.
ماده ۲ - حساب کاربری
1-2 کاربران با ثبتنام در اپلیکیشن کاریمو، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، میپذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانیاش پذیرفتهاند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن کاریمو در دسترس است.
2-2 کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در خدمات کاریمو وارد کند.
3-2 مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در کاریمو یا سایر خدمات مربوط به کاریمو انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
4-2 مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
5-2 کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
ماده ۳ - استفاده از کاریمو
1-3 از آنجایی که کاریمو بستری است مشترک میان کاربران مشتری و متخصص، مادامی که کاربر متخصص به عنوان مشتری از خدمات کاریمو بهرهمند میشود، شامل قوانین مشتری خواهد بود.
2-3متخصصان متعهد میشوند در حین ارائه خدمات از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.
3-3 با استفاده از سرویس خدمات کاریمو، کاربر میپذیرد که از کاریمو برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
4-3 کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس کاریمو به صورتی که به کاریمو یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات کاریمو در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
5-3 کاربران میپذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک،به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیامها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات کاریمو را میپذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
6-3 شرکت ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرمافزار یا درصدی از هزینه کارمزد شرکت کاسته و یا به کیف پول وی اضافه می شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت یا طرف تجاری بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.
7-3 کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگرکاریمو در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه کاریمو رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
8-3 کاربر میپذیرد کدهایی که جهت کاهش کارمزد شرکت و یا به هر عنوان دیگر به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که کاریمو برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
9-3 مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس کاریمو به عهدۀ کاربر است.
10-3 کاربر متعهد میشود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس کاریمو، از مشتریان یا متخصصان کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصصان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین شرکت خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصصین در سرویس کاریمو ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
11-3 با استفاده از سرویس خدمات کاریمو، کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، کاریمو را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
12-3 کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام ارائه خدمات کاریمو است.
13-3 کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی کاریمو را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
14-3 کاربر میپذیرد که کاریمو خدمات نظافت نیست بلکه تنها یک اپلیکیشن ارائه خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصصان کاریمو را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم میکند. در سرویس کاریمو، متخصص مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن متخصص و قبل از آغاز عزیمت آن متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص کاریمو انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین کاریمو و مشتری در نظر گرفته شود.
15-3 کاربر متخصص بدیهی است که می پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.
16-3 کاربران پذیرفتهاند که کاریمو به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط مینماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین میتوانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگراقامه دعوی نمایند و شرکت جوابگوی این مشکلات نیست.
ماده 4– مسئولیت کاریمو
1-4 شرکت با تمام امکانات خود از جمله واحد های مرکز تماس، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات کاریمو به کار میگیرند.
2-4 شرکت با استفاده از نظارتهای خود و انجام نظرسنجی از کاربران در انتهای خدمات ارائه شده تلاش میکند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
3-4 شرکت تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
4-4 اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی، بنابراین در موارد قانونی وهمچنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکوراست.لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکانپذیراست و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر واشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
5-4 چنانچه هر یک از کاربران کاریمو در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
6-4 مسئولیت شرکت فقط در فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند.لذا اگر کاربرمشتری وکاربر متخصص که در اپلیکیشن کاریمو ثبتنام کردهاند، خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام خدمات توافق کنند هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.
7-4 میزان 9درصد از هزینه خدمات ارائه شده توسط متخصص به عنوان هزینه مالیات برارزش افزوده کسر و به حساب دارایی پرداخت میشود.
ماده 5- مسئولیت کاربران
1-5 مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمات) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت کاریمو هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت بعمل آورد.
2-5 هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد.شرکت این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف بهعمل آورد و خسارت وحقوق قانونی خود را مطالبه کند.
3-5 کاربرکاریمو متعهد میشود تنها از علائم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط کاریمو تهیه ودر اختیار او گذاشته شده است و مسئولیت استفاده از اقلام و علائمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مشتری و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربرکاریمو بوده و در صورت لزوم شرکت به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.
4-5 مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران کاریمو است.
ماده 6- شرایط وسایل همراه کاربر بشرح زیر است:
1-6 وسایلی که متخصص کاریمو نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
2-6 ارائه خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربرکاریمو ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمات را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است وکاریمو حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
3-6 متخصص با توجه به حرفه ی خود ملزم است سفته ای را به عنوان وجه التزام و حسن انجام کار نزد شرکت امانت گذارد
ماده 7 - موارد فنی
1-7 کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد، نرمافزارهای کاریمو شامل دیکامپایل، مهندسی معکوس، یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد، در غیر این صورت اقدامات قانونی از سمت شرکت مبذول خواهد شد.
2-7 کاربران مجاز نیستند با استفاده از روشهای غیرمجاز نسخۀ دیگری از سرویس خدمات آنلاین کاریمو را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار کاریمو یا در روش ارائه سرویس کاریمو تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
3-7 کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن کاریمو انجام دهند.
ماده 8- محتوای تولید شده توسط کاربران
1-8 کاریمو ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به کاریمو کاربران این حق را به شرکت میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین کاریمو مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.
ماده 9 - قطع خدمات
1-9 کاریمو در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مشتری یا متخصص) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصص ها خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس کاریمو را دارد. دراین صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.
2-9 شرکت حق دارد بدون مراجعه به مراجع قضایی و سایر مراجع ذیصلاح در صورت احراز شرایط فسخ که در قرارداد و قانون قید گردیده است اقدام به فسخ قرارداد و غیرفعال کردن کاربر نسبت به استفاده نرم افزار کند و کاربر ضمن پذیرش تصمیمات شرکت حق هرگونه اعتراضی در این خصوص را از خود سلب و ساقط می کند، لازم به توضیح است که غیرفعال کردن کاربر توسط شرکت دلیل فسخ قرارداد همکاری است.
ماده 10- توافق از راه دور
1-10 کاربران توافق میکنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیههای شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریهها و ابلاغیههای مربوط به شرکت یا طرف تجاری، از طریق اپلیکیشن کاریمو به عمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام میکنند.
2-10 مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
3-10 کاربران میپذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف شرکت یا طرف تجاری به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
4-10 کاربران با عضویت در خدمات آنلاین کاریمو و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
5-10 کلیه رویههای حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیههای مرتبط ارائهشده توسط شرکت یا طرف تجاری جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
6-10 با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام میکند.